Zasady umieszczania reklamy firmy

Istnieje sporo możliwości na przyciągnięcie baczności klienta - tablica na domu, billboard, pomalowany w firmowe barwy samochód. Lecz przeważnie zmusza to załatwienia licznych biurokratycznych formalności oraz dodatkowych opłat. Najmniejszy problem będzie z samochodem firmowym.

Rozporządzenia nie zabraniają pomalowania go w paski, kropki bądź zamieszczania na nim naklejki. Wyjątkiem są, rozporządzenia dla firm zajmujących się transportem jednostek. Pojazdy wożące nie więcej niż 9 pasażerów, łącznie z kierowcą nie mogą: instalować na dachu lamp bądź przyrządów technicznych, a także umieszczać na pojeździe oznaczeń z nazwą, adresem plus telefonem przedsiębiorcy. Nie ma prawnych przeszkód, by takie informacje podawać na wozach dostawczych albo autobusach.

Niezwykle popularne są również materiały reklamowe ciągnięte na lawetach za autem. Na reklamę umieszczoną przy ulicy zwrócą obserwację zarówno piesi, jak i przejeżdżający niedaleko kierowcy. Jednak legalne ustawienie tablicy w pasie drogowym zmusza sporo zachodu oraz sporo kosztuje. Konieczna jest zgoda odpowiedniego zarządu dróg. Niezbyt łatwe może się okazać zamieszczenie reklamy na budynku lub płocie. Gdy nie jest to prywatny budynek bądź ogrodzenie, to zawieszenie tablicy zmusza negocjacje z właścicielem obiektu.

Regulacje nie powiedzą pieczołowicie, jakiej wielkości reklamy potrafią zawisnąć np. na budynkach. W interesujących dla reklamodawców centrach miast zasłaniają one najczęściej pełne fasady, łącznie z oknami mieszkań. Jednak w niedalekiej przyszłości to ma się zmienić, bowiem resort infrastruktury szykuje nowelizację ustawy w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki a także ich usytuowanie. Będzie ono zakazywało zasłaniania okien w budynkach mieszkalnych reklamami.

Dodano 2014-02-03
Kategoria: Reklama