Jak funkcjonuje konkurencja?

Na pozór jeśli młody handlowiec mówi nam, iż jego biznes nie ma żadnej konkurencji, to oznacza iż zrobił złą analizę rynku czy też nie warto w ten projekt inwestować. Jest cała masa biznesów jak również wiele jednostek, jacy miewają pomysły i je realizują. Branże nasycone są różnorodnymi konceptami, że dużo trudniej jest wymyślać coś nowego.

Na pierwszy rzut oka ukazuje się na to, iż podstawowym kryterium, jaki brany jest pod uwagę przez użytkownika w toku zakupów jest opłata. Klienci wyposażeni są w różnorakie porównywarki cenowe, przed dokonaniem zakupu, dokładnie analizują oferty w Internecie. Poszukując nie tylko w elementarnych porównywarkach materiałów, lecz również nowo powstałych – porównywarki wakacji, miejsc hotelowych, artykułów finansowych. Zanim rozpoczniemy swój biznes zróbmy analizę konkurencji. Wbrew powszechnemu przekonaniu, analiza konkurencji nie musi się skupiać jedynie na stworzeniu punktowej listy projektów konkurencyjnych.

Powinna ona zawierać dane o cenie, produkcie, marketingu i wszystkich elementach, takie które umożliwiają poznać rynek, na którym zechcemy funkcjonować. Lecz po co to wszystko? Drobiazgowa analiza pozwoli skrócić okres rozwiązywania projektu a oprócz tego wdrożenia go na rynek. Nie ucz się na swych błędach, ale na błędach konkurencji. W terminologii możemy wyróżnić konkurencję bezpośrednią jak również pośrednią.

Ta pierwsza oznacza projekt niebywale zbliżony, wręcz identyczny w stosunku 1:1. Jeżeli produkt jaki został stworzony przez ciebie to kopia istniejącego już serwisu, jest to sprawa z analizą jest niebywale prosta. Inaczej jest zaś w przypadku konkurencji pośredniej. Takowego rodzaju konkurencja jest biznesem, taki który zaspakaja te same zapotrzebowanie, jednak za pomocą różnych produktów czy też usług. W tym miejscu udaje się posiadać ogrom wątpliwości, kogo uznać za konkurencję zaś kogo nie.



Powiązane słowa: